Zwroty
Według ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2021 r. poz. 2105) zapewniamy kupującym prawo do zwrotu, odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Czas na zwrot produktu.
Jeśli chcesz dokonać zwrotu należy odesłać towar dobrze zabezpieczony w pudełku na adres:
Autocentrum
ul. Kielecka 56
26-600 Radom
Zasady przyjmowania zwrotów:
- Na zwrot masz 14 dni kalendarzowych od dostarczenia przesyłki.
- Zwracany towar musi posiadać kartę gwarancyjną oraz wypełniony formularz zwrotu. Towar nie może być montowany w samochodzie i nie może posiadać żadnych innych śladów użytkowania.
- Zabezpiecz dobrze towar, aby uniknąć uszkodzenia podczas transportu.
- Zwrot pieniędzy trwa do 14 dni, ale dokładamy wszystkich starań aby pieniądze były zwracane szybciej.
Kto ponosi koszty zwrotu?
Koszty przesyłki zwrotnej ponosi Kupujący.
Wymiana towaru
Wymiana towaru jest możliwa, należy w takiej sytuacji zadzwonić do nas pod numer telefonu 511-511-178 lub 505-505-788 i ustalić wszelkie zmiany w zamówieniu.
Jak złożyć Reklamacje
Reklamacje można składać według dołączonej karty gwarancyjnej danego towaru od momentu zakupienia towaru.
1. Przed wysłaniem do nas produktu w ramach reklamacji, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 511-511-178 lub 505-505-788 w celu weryfikacji usterki.
2. Do paczki włóż uzupełnioną kartę gwarancyjną przez zakład samochodowy razem z pieczątkami oraz osobną kartkę A4 na której będzie szczegółowa informacja opisu wady.
3. Zapakuj przesyłkę i nadaj na adres:
Autocentrum
ul. Kielecka 56
26-600 Radom
OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI I REKLAMACJE
■ 1 – PRZEDMIOT UMOWY GWARANCJI
Przedmiotem niniejszej umowy jest udzielenie gwarancji mechanicznej na turbosprężarkę obejmującej pokrycie przez sprzedającego kosztów naprawy (z wyłączeniem robocizny) części objętej gwarancją. Gwarancją nie są objęte elektroniczne części turbosprężarki takie jak nastawniki i czujniki położenia.
Gwarantem sprawności turbosprężarek jest Firma „AUTOCENTRUM” Hubert Kinas & Romuald Kinas, ul. Kielecka 56, 26-600 Radom.
Aby skorzystać z Gwarancji na turbosprężarkę, klient jest zobowiązany dostarczyć ją do zakładu naprawczego gwaranta wraz z kartą gwarancyjną oraz kartą zgłoszenia usterki. Za datę złożenia reklamacji uznaję się dzień w którym złożony jest komplet wymaganych do rozpatrzenia reklamacji dokumentów. Termin wykonania naprawy gwarancyjnej wynosi 14 dni od momentu dostarczenia turbosprężarki do siedziby firmy gwaranta.
Klient jest zobowiązany przedstawić wypełnioną Książkę Gwarancji na turbosprężarkę, otrzymaną przy zakupie części.
■ 2 – ZAKRES I OGRANICZENIA (WYŁĄCZENIA GWARANCJI)
Gwarancja obejmuje doprowadzenie do sprawności części objętych niniejszą gwarancją uznanych za wadliwe w następstwie awarii lub ich wymianę. Maksymalna wartość świadczeń gwarancyjnych jest równa wartości części w dniu zakupu.
W przypadku odrzucenia reklamacji z winy użytkownika (niewłaściwa eksploatacja, błędy w serwisowaniu, błąd montażu), gwarant udziela rabatu na ponowne wykonanie naprawy turbosprężarki.
■ 3 – OBOWIĄZKI KLIENTA
Klient jest zobowiązany do:
- Użytkowania pojazdu zgodnie z jego przeznaczeniem i zaleceniami określonymi w instrukcji montażu.
- Nieużytkowania pojazdu w zawodach sportowych, wyścigach, rajdach oraz próbach przed nimi, a także w warunkach terenowych.
- Przeprowadzania regularnej kontroli poziomu płynów, zapewnienia obsługi technicznej pojazdu w wymaganych terminach lub po określonym przebiegu zgodnie z zaleceniami określonymi przez producenta.
- Działania z uwzględnieniem kontrolek lub komunikatów ostrzegawczych na desce rozdzielczej pojazdu.
- Stosowanie olejów silnikowych o wysokich właściwościach smarnych, które należy wymieniać wraz z filtrem oleju co 15 tysięcy kilometrów. W przypadku olei półsyntetycznych należy je wymieniać wraz z filtrem oleju co 10 tysięcy kilometrów. Zabrania się stosowania olei mineralnych.
Bezpośrednio przed montażem turbosprężarki bezwzględnie należy wymienić olej silnikowy, filtr oleju, filtr powietrza oraz separator oleju (odma).
W przypadku niewywiązania się z powyższych obowiązków klient traci prawo do świadczeń gwarancyjnych bez konieczności wykazania związku pomiędzy awarią a stwierdzonym naruszeniem.
■ 4 – WYŁĄCZENIA
Gwarancja traci ważność gdy:
- Silnik, do którego została zamontowana turbosprężarka, jest w złym stanie technicznym.
– Niesprawność układu smarowania
– Niskie lub zbyt wysokie ciśnienie oleju
– Zbyt długi okres ssania oleju przez pompę olejową powyżej 5 sekund
– Zanieczyszczony olej
- Utrudniony spływ oleju z turbosprężarki.
– Przedmuchy układu tłokowego, nadciśnienie powyżej 50 milimetrów słupa wody
– Niedrożność układu odpowietrzenia, nadciśnienie powyżej 50 milimetrów słupa wody
– Zbyt wysoki poziom oleju
– Niedrożność przewodu spustowego turbosprężarki
- Niewłaściwe spalanie – zbyt wysoka temperatura spalin.
- Nieszczelny układ ssący
- Nastąpiło mechaniczne uszkodzenie elementów turbosprężarki.
- Do uszczelnienia łączeń turbosprężarki z kolektorem oraz przewodów olejowych użyto silikonu lub pasty uszczelniającej
- Uruchomiono turbosprężarkę niezgodnie z instrukcją montażu
- Niewłaściwie eksploatowano turbosprężarkę (nieregularna wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza, zła jakość oleju oraz paliwa, próby samodzielnej naprawy i regulacji)
■ 6 – WARUNKI MONTAŻU
Dla uzyskania gwarancji należy przed montażem turbosprężarki BEZWZGLĘDNIE wykonać czynności przedstawione na str. 3:
Bardzo ważne jest, aby znaleźć i wyeliminować wszelkie przyczyny nieprawidłowego funkcjonowania turbosprężarki przed jej wymianą.
- Zdemontuj i sprawdź cały system dolotowy i oczyść go w razie potrzeby. Następnie wymień filtr powietrza. Skontroluj czystość obudowy filtra powietrza! Wszelkiego rodzaju zabrudzenia mogą powodować uszkodzenia turbosprężarki.
Używaj tylko oryginalnych części (części OEM) lub części zalecanych przez producentów.
- System smarowania turbosprężarki powinien być sprawdzony pod względem szczelności i drożności. Zdemontuj miskę olejową i przewody olejowe w celu ich dokładnego czyszczenia. Nawet niewielkie zabrudzenie oleju powoduje uszkodzenie wałka turbosprężarki, luzy i wycieki.
Wszystkie uszczelki należy sprawdzić i w razie potrzeby wymienić.
- Wymień olej w silniku oraz filtr oleju. Nie stosuj olei mineralnych – ich słaba odporność na wysokie temperatury może spowodować uszkodzenie turbosprężarki. Stosuj filtry wysokiej jakości.
Używaj wyłącznie części i oleju zalecanego przez producenta.
- Przy montażu turbosprężarki używaj wyłącznie nowego zestawu montażowego uszczelek. Kolektor wydechowy należy sprawdzić i w razie potrzeby również oczyścić. Wszelkie zanieczyszczenia mogą spowodować uszkodzenie turbosprężarki.
- Podłącz system smarowania turbiny. Wlej czysty olej silnikowy do wnętrza, za pomocą specjalnego gniazda, aby uniknąć „suchego” startu turbosprężarki. Jeśli to możliwe kręcić silnikiem za pomocą rozrusznika przez ok 30 sekund! Start na suchych łożyskach spowoduje jej natychmiastowe uszkodzenie.
- Po podłączeniu wszystkich układów do turbosprężarki i uruchomieniu silnika, sprawdź wszystkie połączenia i szczelność układów. Pozostaw silnik pracujący na biegu jałowym przez ok 30 minut.
Turbosprężarka jest to skomplikowane i precyzyjne urządzenie. Nieprawidłowe użycie lub modyfikacje mogą spowodować jego uszkodzenie. Źle podłączone przewody mogą uszkodzić turbinę oraz silnik.
Naruszenie oznaczonych śrub powoduje wygaśnięcie gwarancji. Montaż musi być wykonywany przez wykwalifikowany personel warsztatu naprawczego. Uzupełnienie Książki Gwarancyjnej przez zakład naprawczy jest warunkiem otrzymania Gwarancji.
UWAGA WAŻNE!
Karta gwarancyjna dostarczona wraz z turbosprężarką na reklamację powinna posiadać wypełnioną rubrykę „zgłoszenie usterki”. Pomoże to w szybkim rozpatrzeniu reklamacji.
Zgłoszenie usterki
Przeczytaj zanim oddasz turbosprężarkę na reklamację!
Reklamację składamy w następujący sposób:
Klient jest zobowiązany dostarczyć turbosprężarkę do zakładu naprawczego gwaranta wraz z kartą gwarancyjną oraz wypełnioną kartą zgłoszenia usterki. Za datę złożenia reklamacji uznaję się dzień w którym złożony jest komplet wymaganych do rozpatrzenia reklamacji dokumentów.
Do złożenia reklamacji NIE JEST WYMAGANY KONTATKT TELEFONICZNY! Numery 509 514 798, 505-505-623 odpowiadają jedynie za prowadzenie sprzedaży.
Sposób złożenia i rozpatrywania reklamacji reguluje Kodeks Cywilny, dlatego informacje na temat reklamacji udzielane są tylko i wyłącznie w formie pisemnej, za pośrednictwem przesyłek rejestrowanych.
Numery 509 514 798, 505 505 623 nie posiadają informacji na temat przebiegu reklamacji, czasu jej trwania, przyczyn jej uznania lub oddalenia. Dokładne informacje dotyczące przebiegu reklamacji dołączone są wraz z opinią techniczną i dostarczone listem, bądź drogą mailową, w ciągu 14 dni od daty złożenia pisemnej reklamacji
Jakie mogą być przyczyny odrzucenia lub unieważnienia gwarancji?
- Najczęstszym popełnianym błędem jest tzw. „suchy start”. Podczas uszkodzenia ułożyskowania (suchy start), następuje zachwianie stabilności pracy wałka turbosprężarki, zwiększa się jego luz promieniowy (łopatki koła kompresji i wirnika zaczynają ocierać o obudowę). Reklamacja z takim uszkodzeniem zostanie odrzucona.
- Do uszczelnienia przewodów olejowych użyto silikonu, lub innej masy uszczelniającej. Ślady zastosowania jakiejkolwiek masy uszczelniającej powoduje unieważnienie gwarancji.
- Uszkodzenia mechaniczne koła kompresji. Uszkodzenie koła kompresji (wyszczerbienie łopatek) świadczą o przedostaniu się ciała obcego do turbosprężarki i wskazują na błąd montażu. Reklamacja w takim przypadku również zostanie odrzucona.
- Turbosprężarka przepuszcza olej ale nie zwiększył się luz promieniowy wałka. W takim przypadku należy zweryfikować układ odpowietrzania skrzyni korbowej. Nadciśnienie będzie powodowało wycieki z turbosprężarki.
- Turbosprężarka gwiżdże, posiada duży luz promieniowy. W takim przypadku weryfikujemy bieżnie wałka. Ślady wypolerowania, rysy na bieżni świadczą o zanieczyszczonym oleju i spowodują odrzucenie reklamacji.
- Pęknięcie wałka turbiny. Taka usterka jest zawsze spowodowana brakiem lub przerwami w smarowaniu! W takim przypadku reklamacja zostanie odrzucona.
Firma „Autocentrum” jest w stanie w 90% przypadków ocenić przyczynę uszkodzenia reklamowanej turbosprężarki. Reklamacje rozpatrujemy pozytywnie w sytuacji gdy przyczyna awarii jest wątpliwa lub wskazuje na wadę użytych do naprawy części bądź błędną technologię naprawy.